Freecell

Geplaatst op: 07-05

Freecell lijkt wat betreft de speelwijze veel op Solitaire en Patience. Door middel van reeksen te maken moet het speelveld uiteindelijk leeg worden. Het samenstellen van de reeksen gaat echter wel anders en voor veel mensen makkelijker bij Freecell.

Freecell spelen

Bij Freecell heb je rechts bovenin acht denkbeeldige vakjes waar je kaarten in kunt leggen. De eerste vier vakjes daarvan zijn de basis voor de reeksen. In het eerste vak leg je de klaveren, daarnaast de harten enzovoorts, maar natuurlijk wel in de goede volgorde. Je begint onderaan met een aas, dan een twee, drie, vier etc. Dus heb je geen aas, dan kun je ook niet verder met het voltooien van je reeks. De overige vier vakjes van de acht, kun je gebruiken om tijdelijk kaarten neer te leggen die je niet kunt gebruiken. Als je kaarten naar kolommen in het speelveld verplaatst, is de voorwaarden dat ze afwisselend zwart en rood zijn en in aflopende volgorde op elkaar worden geplaatst. Heb je alle vier de vakken rechtsboven vol en de reeksen voltooid? Dan heb je gewonnen!

Speel Freecell ook online

Freecell kun je zelf thuis spelen met een echt kaartspel, maar er staan ook veel Freecell spellen online. Sterker nog, ze zijn bekend geworden dankzij Windows dat mee werd geleverd als extraatje. Freecell, maar ook andere patience spellen kun je herkennen aan de groene achtergrond. Wanneer je Freecell online speelt, scheelt dat je veel voorbereidingstijd. Je hoeft namelijk zelf de kaarten niet klaar te leggen, dat wordt voor je gedaan. Blijf vooral oefenen en je zult zien dat je steeds beter wordt!

Poker

Wil jij graag met je vrienden of via het internet pokeren, maar weet je niet goed waar je moet beginnen om het te leren? Begin dan eens met het lezen van de spelregels, pro

Metal Gear Solid

Metal gear is reeks computerspellen die bestaat uit verschillende delen. Het eerste spel werd in 1987 op de markt gebracht door Konami en na bijna 30 jaar ontwikkelt Konami

Guild Wars

Guild Wars is een MMORPG, wat wil zeggen dat je deze game speelt met veel andere spelers via het internet. Het doel van het spel is om alle karakters te trainen om naar een